V dánské metropoli právě probíhá týden módy zaměřený především na udržitelnost v odívání.
foto: Shutterstock
Copenhagen Fashion Week (CPHFW) v pondělí odstartoval v dánském hlavním městě, a děje se tak pravidelně dvakrát ročně – v lednu a v srpnu – už od roku 2006. Již počvrté se i tentokrát propojil s nadnárodním gigantem Zalando, především proto, aby se zaměřil na téma udržitelnosti. Všechny přehlídky kodaňského módního týdne bude možné vedle běžné návštěvy sledovat také v digitálním prostředí. Součástí tříleté spolupráce mezi Zalandem a CPHFW je Cena udržitelnosti (Zalando Sustainability Award), jejímž cílem je podpořit módní značky v hledání udržitelnějších alternativ a ocenit strategie, které přispívají k méně škodlivé budoucnosti módního průmyslu.
foto: Shutterstock
Na co se můžete těšit na CPHFW SS23?
DIGITÁLNÍ SKLENÍK
Zalando Greenhouse je virtuální showroom, který představuje módním nadšencům příležitost nahlédnout do zákulisí příprav finalistů nominovaných na cenu Zalando Sustainability Award. Najdete zde tvorbu značek MWORKS, RÆBURN a RANRA, které poprvé představí své kolekce SS23 a mají šanci vyhrát 20 000 eur a vytvořit exkluzivní kapsulovou kolekci pro Zalando.
NÁVŠTĚVNÍCI MOHOU:
● Sledovat přehlídky všech finalistů, stejně jako vyhlášení vítěze prostřednictvím přímého přenosu.
● Podívat se na panelovou diskuzi pořádanou Vogue Business na téma „Co je potřeba, aby se módní průmysl stal cirkulárním“. Panelová diskuse se bude konat 10. srpna v průběhu týdne módy a povede ji Lucy Maguire, redaktorka trendů ve Vogue Business. Panelu se zúčastní Laura Coppen, vedoucí oddělení cirkularity společnosti Zalando, Andrea Baldo, generální ředitel společnosti Ganni, a Anna Vilén, vedoucí komunikace inovačního projektu SipTex ve společnosti Sysav. Panelová diskuse se objeví v Greenhouse po skončení týdne módy.
● Prozkoumat prostor věnovaný předchozím vítězům ocenění.
● Dozvědět se více o porotě a procesu, který předchází výběru vítěze.
● Poslechnout si podcast Vogue Business: Cesty k cirkularitě: přehodnocení modelu módy.
CENA UDRŽITELNOSTI: VYHLÁŠENÍ VÍTĚZE
Ve čtvrtek 11. srpna od 14.30 hodin SEČ bude na stejném místě vyhlášen vítěz ocenění Zalando Sustainability Award. Ceremoniál můžete online sledovat spolu s hosty a porotou a dozvíte se, kdo vyhraje 20 000 eur a navíc partnerství se společností Zalando na vytvoření exkluzivní kolekce s cílem dále zkoumat udržitelnější řešení, pokud jde o design a materiály, výrobní procesy, technologie a sledovatelnost řetězce. Na podporu vítězné značky label zpřístupní velkou část předvedené kolekce svým zákazníkům na 25 evropských trzích.
foto: Shutterstock