Výzva #malynakupvelkapomoc je zpět s vánoční edicí a podporou malých podnikatelů

vyzva-artspeak
                                                                                                                                                  foto: Artspeak

 

Úspěch iniciativy agentury Artspeak z první poloviny letošního roku a nekončící zájem o registraci ze strany malých podnikatelů přiměl organizátory k vytvoření vánoční kampaně této výzvy. Přináší mimo osvědčeného hashtagu #malynakupvelkapomoc také nový instagramový filtr. I tentokrát organizátoři apelují na společnost a současně podávají pomocnou ruku k záchraně malých lokálních značek, výrobců, obchodníků, poskytovatelů služeb či gastronomických provozů. Současná situace je totiž mnohdy staví do náročných situací a potřeba udržet mnoho drobných labelů a podnikatelských projektů přečkat nepříznivé období rozhodně nepominula.

 

  vyzva-leeda
                                                                                                                                           foto: Leeda

 

Cílem kampaně k původně instagramové výzvě je připomenout, že přes všechna nařízení omezující pohyb mají lidé i nadále možnost nákupu u malých podnikatelů. K výzvě se na jaře 2020 připojily více než dvě stovky firem a desítky influencerů jako například Lucie Van Koten, Zuzana Klingrová nebo Lucie Granová. Nákupem nejen vánočních dárků přes e-shop, sociální sítě anebo přes e-mail mohou lidé pomoci se záchranou jejich existence.

 

vyzva-josefinabakosova
                                                                                                                                            foto: Harddecore

 

Firmy registrované na oficiálních stránkách iniciativy www.malynakupvelkapomoc.cz  k objednávce výrobků či voucherů nabízí většinou také něco navíc. Tento prostor slouží především k registraci ověřených českých a slovenských firem, ale také zde návštěvníci získají informace o aktuální výši ztrát nebo o dalších možnostech podpory podniků, které se z důvodu vládních nařízení a nouzového stavu dostaly do krizové situace.

 

vyzva-lafemmemimi
                                                                                                                                      
foto: La Femme Mimi

 

„V databázi dáváme prostor aktivním podnikatelům, u kterých je zřejmé, že jejich podnikání je pro ně hlavním zdrojem příjmů. Toho se snažíme docílit jednak ověřením IČ a DIČ v rejstříku a kontrolou existující prezentace firmy na webu a sociálních sítích. Z veřejných údajů pracujeme také s výší obratu, abychom měli jistotu, že opravdu zařazujeme malé podniky,“ vysvětluje zakladatelka iniciující agentury Artspeak PR Olga Bureš Vrbíková.

 

vyzva-artspeak-olga  
                                                                                                                          Olga Bureš Vrbíková | foto: Artspeak

 

_________________________________________________________________________________

 

Jak je možné se zapojit:

● využít nákupu online u svého oblíbeného obchodníka, značky nebo kulturní instituce i tam, kde nedisponují e-shopem

●  napsat si o dárkový voucher

●  sdílet jejich speciální nabídky a „hero“ výrobky s hashtagem #malynakupvelkapomoc nebo jedním ze dvou instagramových filtrů

●  ohodnotit svou zkušenost hvězdičkami na Google nebo Facebooku

●  vyhnout se impulzivnímu nakupování v supermarketech

 

Komu pomůže:

●  lokálním značkám, oblíbeným obchodníkům a provozovnám v sousedství

●  službám – kadeřnická nebo beauty studia, jógová studia, fitcentra, masáže, kavárnám a restauracím

●  divadlům, kulturním centrům a hubům

 

_________________________________________________________________________________ 

 

Instagramový filtr

K podpoře sdílení vánoční kampaně iniciátoři vytvořili i speciální instagramový filtr. Ten, podobně jako na jaře, vznikl ve spolupráci s vyhledávanou českou ilustrátorkou Karolínou Strykovou a zakladateli galerie a obchodu pro instantní a klasickou fotografii Polagraph, Michalem Čápem a Tomášem Noskem. Oba vizuály je možné mezi běžnými filtry na Instagramu vyhledat zadáním klíčového slova „malynakupvelkapomoc“.

 

Video-návod je k dispozici ZDE

 

I tentokrát se do výzvy #malynakupvelkapomoc zapojí influenceři a profesionálové z oboru, kteří při jarní edici dohromady publikovali přes 4000 instagramových příspěvků a více než 10 000 Instastories s hashtagem #malynakupvelkapomoc. Podle průzkumů provedených napříč registrovanými firmami na jaře 2020 se tím podařilo zvýšit příjmy u více než 70 % podniků v průměru o 20 %.