Globální sportovní značka představuje druhou kolekci, která vznikla ve spolupráci s mladým českým umělcem.
foto: Jakub Zeman
Ve spolupráci s českým designérem a kreslo-malířem Janem Bicanem vznikla originální kolekce nazvaná Horská dráha, která je inspirována životem samotným. Po první spolupráci – limitované kolekci mikin – je to již druhý počin, který tímto propojením globální značky a umění ztělesněného Bicanem vznikl.
Značka PUMA kontinuálně podporuje talenty napříč světem sportu, ale i v prostoru umění a designu. Vznikají tak nadčasové lokální spolupráce, které zachycují aktuální témata doby a přetvaří je do podoby užitého umění. Úspěšná spolupráce s mladým umělcem Janem Bicanem vznikla už v roce 2020. Tehdy vytvořil odvážnou kolekci mikin pracující s tématem analogie života zvířat v zajetí s nutnou izolaci společnosti v době pandemie. Tentokrát z tohoto propojení vzniklo téma nahlížející na život optikou metafory horské dráhy. Ta může být vnímána také jako metafora ke společenskému dění posledních let. S touto novou minikolekcí se obě strany – tvůrce nejnovějšího designu i značka samotná – posouvají ještě blíže k dnes zcela nezbytnému trendu – upcyclingu.
„Spojení našich ikonických mikin, trendu upcyklace a umělecké vize Jana Bicana nemohlo dopadnout lépe. Máme velkou radost, že se můžeme podílet na zhmotňování vizí odvážných umělců jako je Honza a nabídnout tak jedinečné kousky, které budou navždy symbolem propojení rukopisu talentovaného českého umělce se jménem globální značky,“ říká o vzniku nejnovější spolupráce marketingová manažerka značky Lucie Hložánková.
Od ekonomie k malování
Jan Bican je teprve čtyřiadvacetiletý talentovaný kreativec, který je výrazným zástupcem nové generace žijící dle vlastních pravidel. Sám o sobě říká: „Jmenuju se Honza a oficiálně jsem ekonom. Bohudík ani tělem, ani duší! Účetnictví rozumím asi jako astronomii a daňový přiznání ovládám tak skvěle, že si ho radši sám nedělám. Předávat moje kresby a malby za hranice mýho skicáku nebo plátna. Nejen pověsit nad sedačku, ale přímo na sebe, svoje oblečení nebo doplňky,“ popisuje svou tvorbu umělec.
foto: Jakub Zeman
„Z tohoto opětovného spojení mám obrovskou radost. Tentokrát společně přinášíme podzimní must haves, které potřebujete ve chvílích, kdy vám vlají vlasy a adrenalin s potem vytváří žár pomalou cestou nahoru. Stejně tak jako když jedete strmě dolů. Chlad, strach a samota se připomínají v intenzivních vlnách. Kdo by se v tom neviděl. Inu, ne nadarmo se tomu říká život. Horská dráha,“ popisuje esenci nového počinu jeho autor.
Sám sobě modelem
A jak vypadá výsledek? Kolekce Horská dráha obsahuje klasické mikiny, cropped mikiny a klasická trička – vše doplněno o nezaměnitelný umělecký rukopis Jana Bicana. V kampani ke kolekci se pak objevují známé tváře – zpěvačky Zea či Dominika Hašková, moderátorka Martina Bechyňová, Adam Zak, a také sám autor Jan Bican.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Produkty z kolekce Bican x PUMA jsou dostupné v limitovaném množství od 5. 10. na webových stránkách janbican.cz.