Nápaditá platforma vymyslela způsob, jak nás dětského zboží zbavit elegantně a ekologicky.

ebbu-uvod
                                                                                                                                                              foto: ebbu

 

Známe to všichni. Děti rostou před očima, a nám se tak doma hromadí mnoho již nepotřebných kousků oblečení a vybavení, které už nevyužijeme. Nabízí se tak velmi vkusné řešení, jak se jich elegantně zbavit. Poslat je dál.

 

Většinou naše již nepotřebné vybavení a především dětské oblečení míří za maminkami v okolí, jejichž děti jsou o fous mladší, než ty naše. Dalším, podstatně méně příjemným a časově náročným způsobem je se pokusit již nepotřebné, ale stále funkční vybavení a oblečení prodat. Internet je pro to ideálním prostředím, prodej touto cestou ale spotřebuje opravdu mnoho času – vše je třeba perfektně vyčistit, zabalit, vyfotit, sdílet, posléze komunikovat se zájemci a řešit předání, zaslání či samotnou platbu. A právě tento výčet úkonů, které jsou dokonalýmmi žrouty našeho drahocenného času, většinu z nás od podobných obchůdků odradí. Teď ale vše můžete přenechat platformě zaměřené speciálně na výbavu pro děti – Roztoč to s EBBU.

 

„Jak název napovídá, EBUU tzv. točí dětské a mateřské věci za vás. My je nafotíme, určíme jejich reálnou cenu a vystavíme v našem e-shopu, případně v nově vznikajícím obchodě na pražských Vinohradech. Pomáháme tak nejen šetřit čas a peníze rodičů, ale také životní prostředí – každá otočená věc znamená o jednu nově vyrobenou méně,“ vysvětluje zakladatelka oceňovaného startupu EBUU Kristýna Farkašová.

 

Vše, co již nepotřebujete

Platforma kromě dětského oblečení přijímá také hračky, knížky, boty, zavinovačky, kočárky a vše, o čem si jen trochu myslílme, že by mohlo mít jinde najít další využití. K doručení kousků lze zdarma využít Zásilkovnu, osobní doručení v Praze a také službu Wolt, která je přímým partnerem pro udržitelnou cestu EBUU. Pokud odborníci z  platformy na základě několikaletých zkušeností zhodnotí, že vámi nabízený kousek nemá na trhu šanci, nabídnou jej ke swapu (tedy výměně) na platformě LEEPA nebo navrhnou možnost věnování takové věci na charitu.  I proto je způsob prodeje systémem točení často téměř nepoužitých věcí nejekologičtější cestou, jak vyřešit, že už je nepotřebujeme.

 

ebbu-dovnitr
                                                                                                                                                               foto: ebbu

 

Rodiče mohou tímto způsobem prodeje  za své věci získat až 60 % z prodejní ceny, od té se ještě odečítá 30 Kč. Tedy například prodá-li se prostřednictvím platformy vaše dětské body za 99 Kč, získáte z prodeje 29 Kč. Prodej kočárku za 5 000 Kč vám však přinese do peněženky pěkných 2 970 Kč. Vše bez jakýchkoliv dalších nákladů na doručení  – jak do základny EBUU, tak ke koncovému zákazníkovi.

 

Pokud experti v EBUU na základě několikaletých zkušeností poznají, že váš kousek nemá na trhu šanci, nabídnou jej ke swapu (tedy výměně) na spřízněne platformě LEEPA nebo navrhnou možnost věnování takového produktu přímo na charitu. Právě proto je točení často téměř nepoužitých věcí nejekologičtějším způsobem, jak vyřešit, že už je nepotřebujeme.

 

  ebbu-logo
                                                                                                                                                                 foto: ebbu

 

S láskou k Planetě

Projekt, který odlehčí našim domácnostem, má tedy i mnohem širší přesah. Každý kousek, který se nám podaří "otočit",  šetří (nejen) módním a spotřebním průmyslem dnes tak zatěžované životní prostředí.


„Jen výroba jednoho dětského body stojí planetu Zemi minimálně 2 700 litrů vody. Takových kousků oblečení potřebuje dle výzkumu malé dítě až 120. Díky EBUU lze na šatníku pro miminko do jednoho roku ušetřit množství vody, jaké by vypilavenice se stodvaceti obyvateli za 2 roky. Naším posláním je zkrátka pomáhat dětem pečovat o svět už od narození,“ popisuje Kristýna Farkašová, zakladatelka nápaditého startupu.