Nová značka nadějného designéra Otakara Šenkýře vznikla během pandemie a hodlá nakazit i vás.
foto: Virulent
Grafický designér a art director Otakar Šenkýř se díky absolvování kurzu módního návrhářství rychle propracoval do módního průmyslu a v době největší světové pandemie moderních dějin přivedl na trh novou značku. Jeho Virulent si zakládá na pohodlném oblečení, které v sobě odráží aktuální emoce. Jak o něm sám autor tvrdí, dá se nosit během home office, stejně jako v něm můžete klidně vyrazit na fashion week. Přestože módní sektor zasáhla světová pandemie velice citelně a mnoho nejen českých módních gigantů balancuje nad propastí, jiným situace poskytla prostor pro rozvoj.
foto: Virulent
Otakar Šenkýř vidí pandemii jako ideální příležitost. Definitivně ho utvrdila v konceptu nové značky, který stojí na nakažlivosti módou. „Vzpomínám si, že podobné nápady jsem měl už na grafické škole, kde jsme měli za úkol vytvořit svůj vlastní brand a celou jeho corporate identity. Už tehdy jsem si hrál s myšlenkou závislosti a nakažlivosti ve spojení s módou,“ říká Otakar Šenkýř. A to se teď náramně hodí!
Designér Otakar Šenkýř | foto: Virulent
Vzniku předcházelo studium
Prorazit s vlastní značkou není v dnešní době vůbec snadné, nicméně dobrá příprava dělá mistra.
„Těší nás, že jsou naši studenti do módy zapálení a po ukončení kurzu je opravdu vidět, že jim Institut něco dal. Otakar Šenkýř a jeho nová značka jsou toho dokonalou ukázkou,“ sdílí radost z úspěchu jednoho ze svých studentů zakladatelka Institutu módní tvorby Klára Haunerová.
foto: Virulent
Móda, která vás nakazí
Název značky vyžívá pojmu "virulentní", tedy "nakažlivé", souvislost s celosvětovou koronavirovou pandemií je tak nezpochybnitelná. Identitu značky doplňuje slogan #myfashioninfection. První kusy kolekce Otakar Šenkýř přizpůsobil aktuální situaci – unisexová mikina a tepláky splňují vše, co si od módy aktuálně lidé žádají. Trendy latté odstín je prvním, se kterým Otakar Šenkář ve značce Virulent pracuje, časem ale plánuje přidat další převážně jemné pastelové tóny.
Unisexový look, to je Virulent | foto: Virulent
Od designu k lokálnímu zpracování
„Mým snem je tvořit značku, u které bude k dostání více kategorií produktů včetně bund, doplňků i bot. Všechny materiály a střihy nejprve sám nosím a testuji, než je uvedu na trh. Proto si za každým produktem maximálně stojím. Jako jeden z velmi důležitých faktorů pro prvotřídní image fashion brandu beru často opomíjený packaging, na kterém bych chtěl v průběhu rozvíjení značky stavět. Podle mě je krásné balení mnohdy stejně důležité jako samotný produkt,“ představuje svou vizi Šenkýř.
Všechny produkty jsou zpracovávány ručně v České republice a k dostání na ještě horkém e-shopu www.virulent.cz.