Šarm s pořádnou dávkou sex-appealu i smyslné nevinnosti

snimek-obrazovky-2015-10-30-v-13-48-00

Foto: Michael Munique, model 128, Burda Style 4/2015

Módní značka Cacharel je synonymem dívčí krásy zahalené nejčastěji do jemných květinových dezénů.

 

Francouzský návrhář Jean Bousquet předurčil obraz romanticky smyslné a zároveň velmi dívčí módy tak výrazně, že dodnes většinu z nás při pohledu na ženu oděnou do látek s charakteristickými květinovými dezény napadá jedině jméno „Cacharel“.

Bousquet, vyučený krejčí z Nîmes, byl jedním z těch, kteří udávali trendy v nespoutaných 60. a 70. letech. Móda pro něj představovala velké dětské hřiště plné barev, na kterém se mohl společně se svojí rovnocennou designérskou partnerkou Corinne Sarrut a fotografkou Sarah Moon kreativně realizovat.

Mezi jeho hlavní přednosti patřil instinkt a také víra, že se z jejich fantazijních hrátek může vyvinout skutečně módní záležitost. V rané tvorbě oblékal například Jane Birkin a další androgynní hvězdy do splývavých halenek, pod něž nenosily podprsenku. V roce 1963 se objevila jedna z volných blůziček „Cacharel“ dokonce na titulní straně francouzské ELLE.

Jeho dalším vydařeným počinem byla spolupráce s výrobcem látek Liberty, pro něhož z počátku navrhoval bavlněné tkaniny s květinovým potiskem vhodné hlavně pro děti. Společnost Liberty měla za sebou poměrně dlouhou úspěšnou kariéru (první londýnský obchod otevřel Arthur Lasenby Liberty již roku 1875), která však byla v roce 1968 dávno zapomenuta. Bousquetovy vzory a secesní barevnost byly tak působivé, že se staly pro Liberty typickými. Cacharel začal rozvíjet romantický potenciál důrazem na barevnou paletu („červená Cacharel“), střihy a materiál.

„Všechno bylo tak snadné, spontánní a příjemné, a my jsme tomu opravdu věřili,“ vzpomíná Corinne Sarrut v knize „Cacharel. Le Liberty“ (nakladatelství Assouline). „Navrhovala jsem oblečení, které jsem chtěla sama nosit, a naši zákazníci nám je takřka vytrhávali z rukou.“

  cacharel-zada

  

Fotky a reklamní videa z produkce Sarah Moon dokázaly vždy skvěle vystihnout svoji dobu. Jean Bousquet platí dodnes za jednoho z průkopníků, kteří upevnili image značky prostřednictvím fotek a atmosféry, jež z nich vyzařovala. Cacharel bylo něco jako tajné šuškání či štěbetání, velmi úzké spojení, které může existovat pouze mezi ženami. V roce 1978 zašel Bousquet ještě dál a ve spolupráci s L’Oréal představil na trhu novou dámskou vůni „Anaïs Anaïs“, kterou následovala „Loulou“.

I současný tým návrhářů, tvořících pro Cacharel v  „Le Studio“, pokračuje v hlavních myšlenkách značky a prohlubuje ten pověstný květinově romantický charakter, typickou lehkost a křehkost, určenou především pro sebevědomé mladé ženy.

 

cacharel

Krátké šaty bez rukávů, s vyšším pasem a zajímavým květinovým potiskem vynikají hlavně jedinečným střihovým řešením. Silnější pásky decentně odhalují záda a působí velmi svůdně. Široká sukně poskytuje dostatek prostoru pro skryté kapsy v bočních švech.


HISTORIE
1962 Jean Bousquet založil Cacharel
1963 éra volných splývavých halenek
1968 kolekce z látek Liberty v romantickém Hippie stylu
V současnosti pracuje na kolekcích v "Le Studio" více návrhářů