Online gigant zaměřený ná módu zařadil do svého portfolia prvního českého zástupce – úspěšný startup GoldBee.

  goldbee-uvod
                                                                                                                                                               foto: GoldBee


Brněnský start-up projekt, který se zaměřuje na sportovní a volnočasovou módu, začal s výrobou v roce 2020. Majitel Jan Kočař zaměstnává zkušené švadleny z Brna a okolí a pro své produkty používá primárně materiály od dodavatelů z České republiky. Za rok prodal více než padesát tisíc ručně šitých kousků především sportovního oblečení po celé Evropě.

 

Pandemii navzdory

Sedmadvacetiletý Jan Kočař na počátku pandemie nakoupil šicí stroje české značky, dal dohromady tým lidí, kteří přišli o práci a rozjeli šití textilních roušek.

„Původně to měla být jednorázová akce, ale říkal jsem si, že brzy začne nezaměstnanost stoupat a lidé budou potřebovat práci. Zaujalo mě, jaký je zájem o sportovní módu, a tak jsem vše propojil dohromady a založil startup GoldBee. Veškerá výroba probíhá v Brně, kde pracuje tým našich zkušených švadlen,“ říká Kočař.

  goldbee-dovnitr
                                                                                                                                                   foto: GoldBee

 

Úspěšný startup existuje druhým rokem, ale už má zákaznice po celém Česku i v zahraničí. Dle slov jeho majitele ale konkurence za uplynulých dvanáct měsíců enormně vzrostla.


„Ostatní firmy nakoupí levně materiál v Číně a tady ho potisknou, případně importují hotové produkty. My máme úplně jinou strategii. Část naší produkce je z módní velmoci – Itálie, a část vyrábíme přímo v Česku. A je vidět, že se tato cesta vyplatila. Zalando si velmi vybírá, koho začlení do svého portfolia, a je pro nás velkou ctí, že si vybrali právě nás. Na jejich webu máme výběr z naší kolekce, například topy nebo legíny a sortiment budeme i nadále rychle rozšiřovat,“
  vysvětluje majitel startupu.

 

V hlavní roli Brno

Firma kompletně sídlí v Brně – Řečkovicích, kde má nejen kanceláře, vzorkovnu a sklady, ale především výrobu. Díky tomu značka dovede efektivně reagovat na aktuální poptávku, změnu trhu, či módních trendů.


„Během dvou dnů jsme schopní navrhnout, vyrobit a odeslat produkt, který bude v prodejnách velékho řetězce se sportovní módou a potřebami  v několika státech Evropské unie a zároveň na webu renomovaného nadnárodního internetového obchodu,“
říká na závěr o svém úspěšném projektu jeho zakladatel.