Areál v pražských Vysočanech poskytne v sobotu 18. června prostor slow fashion. Cíl je jasný – dát tomuto pojmu konkrétní obsah.
LAVRS šatník | foto: Petr Kozlík
Areál Pragovky v pražských Vysočanech se v sobotu 18. června stane dějištěm prvního LAVRS Marketu. Historicky poprvé se na jednom místě sejdou pražské výběrové second handy doplněné o originální české značky. Jeho cílem je dát pojmům slow fashion, ekologie či udržitelné chování v odívání konkrétní obsah. Akci doprovodí tematické workshopy či přednášky.
„Milujeme lokální značky a snažíme se o udržitelný život. Není nám lhostejné, co se děje v našem okolí a rádi podporujeme smysluplné věci. Po složitých 2 letech v covidu nám chybí i krásné akce, kde se lidé mohou setkávat, sdílet své pohledy na svět, inspirovat se a vzájemně se obohatit. Proto jsme se rozhodli uspořádat LAVRS Market, kde chceme dát prostor udržitelným konceptům, lokálním značkám a zaměřit se na módu z druhé ruky. Věříme, že každý si zde může najít to své, co mu bude dávat smysl a také bavit,“ shoduje se tým pořadatelů akce.
V hlavní roli udržitelnost
První LAVRS Market se koná především s ambicí podpořit udržitelnost a cirkulární ekonomiku, české značky, ale zároveň se stát místem pro inspiraci, sdílení a setkávání podobně naladěných lidí. Ambasadorkou akce je Kamila Vodochodská, návrhářka, stylistka, módní koučka a bojovnice za udržitelnou módu. Ta už více než 12 let šíří osvětu pojmu slow fashion, pomáhá ženám třídit jejich šatníky asvé klientky vede k zodpovědnějšímu nákupnímu chování a udržitelné módě.
Kamila Vodochodská | foto: Petr Kozlík
„Bylo by krásné moci říci, že jsme se jako společnost dostali do bodu, kdy nám bezcílné a bezbřehé nakupování a vršení hmotných, mnohdy nekvalitních, naši osobnosti neodpovídajících kousků přijde jako degradace našich životů, času, energie i peněz. Ale ono je to složitější. A i změna nákupních zlozvyků na pozitivní návyky je cesta … Hřeje mě u srdce, že mohu být ambasadorkou právě tohoto projektu. Kde srdce i mozek bije pro stejnou, smysluplnou věc, se zápalem, láskou, vášní, podporou,“ říká Kamila Vodochodská.
Vizuální identita projektu LAVRS vychází z obrazu Selflove is the real victory výtvarnice Báry Balgové. Obraz s drobným dvojsmyslem a lehce erotickým podtextem vytvořila pro svou vernisáž.
Bára Balgová a její obraz ve vizálu LAVRS Marketu | foto: Petr Kozlík
"Bylo to jeden z těch nejdivočejších kosuků. Na výstavě se neprodal, lidem se líbila jiná díla, umírněnější, a tak jsem si myslela, že tohle už je přece jen trochu moc. Překvapilo mě, a ještě více potěšilo, když si jej jako součást brand identity vybralo právě uskupení LAVRS. Líbilo se mi, že si někdo vybere něco takto bláznivého," říká autorka.
Z druhé ruky, přesto chic
Návštěvníci LAVRS Marketu v Pragovce si budou moci v praxi vyzkoušet velmi příjemnou a zábavnou alternativu k fast fashion a naplno využít nabídky výběrových second handů. Mnohé možná překvapí, že takové nákupy nemusí být žádnou „hrabárnou“, ale jedinečným zdrojem skvělých kousků do šatníku za přijatelné ceny. Mezi potvrzenými účastníky už jsou například 1981 Secondhand, More than fashion, MOMENT Praha, Tak trochu jiný sekáč, BOHO, MINT, SLOW, 3 SOME CONCEPT, GUILT LETNÁ a další přibývají, stejně jako české značky na LAVRS Marketu. Ty zastoupí Project Rehab, MUI MUI, Andrea Vytlačilová, Kakaocrafts a další.
Pořadatelský tým LAVRS | foto:Petr Kozlík
Tematický doprovodný program pak přinese přednášky a workshopy ambasadorky projektu Kamily Vodochodské, Báry Balgové a představí projekty jako je Pragovka, Ekokom, Pragulic, Moment Praha nebo pivovar Proud.