Výzva #malynakupvelkapomoc je zpět s vánoční edicí a podporou malých podnikatelů
foto: Artspeak
Úspěch iniciativy agentury Artspeak z první poloviny letošního roku a nekončící zájem o registraci ze strany malých podnikatelů přiměl organizátory k vytvoření vánoční kampaně této výzvy. Přináší mimo osvědčeného hashtagu #malynakupvelkapomoc také nový instagramový filtr. I tentokrát organizátoři apelují na společnost a současně podávají pomocnou ruku k záchraně malých lokálních značek, výrobců, obchodníků, poskytovatelů služeb či gastronomických provozů. Současná situace je totiž mnohdy staví do náročných situací a potřeba udržet mnoho drobných labelů a podnikatelských projektů přečkat nepříznivé období rozhodně nepominula.
foto: Leeda
Cílem kampaně k původně instagramové výzvě je připomenout, že přes všechna nařízení omezující pohyb mají lidé i nadále možnost nákupu u malých podnikatelů. K výzvě se na jaře 2020 připojily více než dvě stovky firem a desítky influencerů jako například Lucie Van Koten, Zuzana Klingrová nebo Lucie Granová. Nákupem nejen vánočních dárků přes e-shop, sociální sítě anebo přes e-mail mohou lidé pomoci se záchranou jejich existence.
foto: Harddecore
Firmy registrované na oficiálních stránkách iniciativy www.malynakupvelkapomoc.cz k objednávce výrobků či voucherů nabízí většinou také něco navíc. Tento prostor slouží především k registraci ověřených českých a slovenských firem, ale také zde návštěvníci získají informace o aktuální výši ztrát nebo o dalších možnostech podpory podniků, které se z důvodu vládních nařízení a nouzového stavu dostaly do krizové situace.
foto: La Femme Mimi
„V databázi dáváme prostor aktivním podnikatelům, u kterých je zřejmé, že jejich podnikání je pro ně hlavním zdrojem příjmů. Toho se snažíme docílit jednak ověřením IČ a DIČ v rejstříku a kontrolou existující prezentace firmy na webu a sociálních sítích. Z veřejných údajů pracujeme také s výší obratu, abychom měli jistotu, že opravdu zařazujeme malé podniky,“ vysvětluje zakladatelka iniciující agentury Artspeak PR Olga Bureš Vrbíková.
Olga Bureš Vrbíková | foto: Artspeak
_________________________________________________________________________________
Jak je možné se zapojit:
● využít nákupu online u svého oblíbeného obchodníka, značky nebo kulturní instituce i tam, kde nedisponují e-shopem
● napsat si o dárkový voucher
● sdílet jejich speciální nabídky a „hero“ výrobky s hashtagem #malynakupvelkapomoc nebo jedním ze dvou instagramových filtrů
● ohodnotit svou zkušenost hvězdičkami na Google nebo Facebooku
● vyhnout se impulzivnímu nakupování v supermarketech
Komu pomůže:
● lokálním značkám, oblíbeným obchodníkům a provozovnám v sousedství
● službám – kadeřnická nebo beauty studia, jógová studia, fitcentra, masáže, kavárnám a restauracím
● divadlům, kulturním centrům a hubům
_________________________________________________________________________________
Instagramový filtr
K podpoře sdílení vánoční kampaně iniciátoři vytvořili i speciální instagramový filtr. Ten, podobně jako na jaře, vznikl ve spolupráci s vyhledávanou českou ilustrátorkou Karolínou Strykovou a zakladateli galerie a obchodu pro instantní a klasickou fotografii Polagraph, Michalem Čápem a Tomášem Noskem. Oba vizuály je možné mezi běžnými filtry na Instagramu vyhledat zadáním klíčového slova „malynakupvelkapomoc“.
Video-návod je k dispozici ZDE
I tentokrát se do výzvy #malynakupvelkapomoc zapojí influenceři a profesionálové z oboru, kteří při jarní edici dohromady publikovali přes 4000 instagramových příspěvků a více než 10 000 Instastories s hashtagem #malynakupvelkapomoc. Podle průzkumů provedených napříč registrovanými firmami na jaře 2020 se tím podařilo zvýšit příjmy u více než 70 % podniků v průměru o 20 %.