Tři značky kabelek, tři unikátní projekty založené a rozvíjené českými designérkami. Kterou si vyberete?

kabelka-uvod
                                                                                                                                                  foto: folbeur.com


Spojuje je láska k přírodnímu materiálu, myšlenka udržitelnosti i touha po dokonalé kabelce, která by přesně splňovala jejich náročné estetické i praktické parametry. Tři značky, za nimiž stojí  odhodlané ženy, mají stále více přiznivkyň. A není se co divit. Jejich kabelky jsou ztělesněním individuality a navíc dokonale následují trend doby, která si žádá především udržitelnost a šetrný přístup k planetě. Která vás zaujala nejvíce?

 


Folbeurky Markéty Folberové
kabelka-folbeur-01

                                                                                                                                                                                             foto: folbeur.com
       

Když před pár lety značku Folbeur zakládala, myslela Markéta především na to, aby její kabelka splňovala především její náročné představy ideálního doplňku, který nás doprovází na každém kroku. A protože nepatří k lidem, kteří by se svých snů jen tak vzdávali, na světě je úspěšná značka produkující nádherné kožené kabelky, které okouzlily mnoho dalších podobně smýšlejících náročných zákaznic. Její kabelky splňují vše: Preciznost při výběru materiálu, dokonalé zpracování, trendy barevnost a hlavně, praktické každodenní využití.

"Svoji první Folbeurku mám stále schovanou a v pracovně významné dny ji nosím. Připomíná mi, že to, o co pečuji, vzkvétá,"   říká Markéta.

Současná kolekce kožených kabelek a doplňků značky FOLBEUR nabízí 5 modelů kabelek, 2 typy peněženek a 1 etui v mnoha barevných odstínech. Vedle čistých linií a minimalistického designu jsou to právě barvy, které jim vtiskávají jedinečnost a osobitý styl. Veškeré produkty značky jsou vyrobeny z kvalitní italské kůže, kterou designérka a majitelka značky objevila v městečku s poetickým názvem SANTA CROCE SULL´ARNO . 

„Protože jsem perfekcionistka, trvalo mi opravdu dlouho, než jsem konečně sehnala optimální materiál. FOLBEUR signature kůže pochází z nejlepších italských rukodělných koželužen,"   říká Markéta Folberová. Tento špičkový materiál odebírají pro své modely i nejlepší světové značky. Všechny kabelky včetně doplňků se pak vyrábějí ručně v České republice v Třebechovicích pod Orebem.

 

Mybelka  – kabelka podle vašich představ

kabelka-mybelka-02
                                                                                                                                                    foto: mybelka.cz


Malé holčičky často sní o tom, že z nich budou módní návrhářky. Některým se to splní, jiné jdou odlišnou cestou, ale přesto v nich něco z dětského snu zůstává.  Značka kabelek Mybelka přišla na český trh se zcela novým konceptem nabídky jednotlivých modelů. Zákaznice má příležitost stát se sama návrhářkou své kabelky, zvolí si tvar, materiál i doplňky "své" kabelky a výsledkem je kousek do posledního detailu vyladěný přesně podle individuálních představ.

“Dáváme našim zákaznicím možnost se při tvorbě Mybelky na chvíli stát designérkami a navrhnout si model podle svých potřeb a v souladu s tím, co se jim líbí. Na základě své osobnosti si vytvoří unikátní kousek, jenž bude jen jejich,”  popisuje, jak to v Mybelce probíhá, zakladatelka značky Agnieszka Kozłowska

Značka používá kvalitní a odolné materiály, jako hovězí kůže s krokodýlím printem nebo semiš. Každý kus je šitý ručně, díky tomu a díky kvalitním materiálům tak vydrží dlouhá léta krásný, kvalitní kůže navíc s věkem získává na unikátní, ušlechtilé patině. Způsob výroby a prodeje Mybelek nevyžaduje velké skladové zásoby a majitele značky tak nenutí do plýtvání a nesmyslných výprodejů.

 

 

Žádná kabelka, prostě Poppetka!
kabelka-patrick-poppet-01

                                                                                                                                               foto: patrickpoppet.cz


Třetí návrhářkou, která se rozhodla vydat na tenký led podnikaní v módním průmyslu, je Lucie Kalousová. Svou značku Patrick Poppet a první autorskou kolekci s názvem Black Diamond Collection uvedla v září roku 2019 po dlouhých a klikatých přípravách.

"Jsem detailista, ale musím uznat, že můj manžel, za kterým si chodím pro rady, je ještě větší puntičkář. Byl to on, kdo mě vždycky včas upozornil na jakékoliv nedokonalosti. I díky němu jsou dnes poppetky takové, jaké jsou. Kdybych značku představila dříve, tak jsem jí dnes už možná „pohřbívala," říká s úsměvem designérka.

Lucie pracuje s usněmi lokální produkce, využívá však také materiály a komponenty z Itálie, přičemž všechny striktně pocházejí z hospodářských zvířat. Kůže tedy nikdy nebyla primární surovinou, pro niž byla zvířata poražena. Čisté geometrické tvary poppetek navíc minimalizací ořezu zamezují plýtvání usněmi a vedou k redukci odpadu.

A proč si Lucie vybrala právě kabelky? S ostatními designérkami ji pojí i původní záměr:

"Proč právě kabelky? Protože je zbožňuje a nosí snad každá žena, stejně jako já. Navíc si myslím, že je to něco jako vizitka a alespoň jednu kvalitní kabelku by měla vlastnit každá z nás," dodává Lucie.