Za vznikem a neotřelou barevnou filozofií značky Pura Vida stojí česká návrhářka Petra Bartoňková alias Petruccya. Vyzpovídali jsme ji v dalším z našich rozhovorů.

  puravida-02
                                                                                                                       Petra Bartoňková alias Petruccya | foto: Evka Neuman

Brněnská ilustrátorka, designérka a tatérka o sobě říká, že jí barvy pomáhají z depky. Barevnější dny tak díky své značce Pura Vida vytváří i mnoha svým klientkám.

 

Název firmy Pura Vida jste si  "přivezla" z Kostariky. Opravdu se podle vás dá aplikovat v českém prostředí? Proč Pura Vida v malé zemi ve střední Evropě? Prozraďte nám něco více o filozofii firmy.

Ano, Pura Vidu jsem si ve svém srdci přivezla z Kostariky, kde jsem 12 let žila. Myslím, že moje podvědomí ji nikdy nedokázalo vytlačit. Je součástí mé DNA a ráda vyprávím, co to vlastně znamená. Kostaričané dokážou žít v chatrči z vlnitého plechu, a přitom se usmívat a být vděčni za každý nový den. Vědí totiž, že štěstí člověku nepadá do klína, že pro šťastný život se člověk musí rozhodnout. Proto je pura vida pro Kostaričany srdeční záležitost. Možná dokonce národní poklad. A stejně tak pura vidu opatrujeme i my. Protože život může být pura vida, stačí se pohnout. Zmíněné nastavení mysli - pura vida - se dá žít kdekoliv. A to jak mentálně, tak fyzicky. Proto je tak složené i naše portfolio výrobků: Do města a na sport.

 

Jak reagujete na neustálé dotazy žen, zda v legínách Pura Vida nejsou tlusté? Jak přesvědčíte zákaznice, že "zeštíhlení" nemusí být hlavním kritériem nákupu oblečení?

Jsem ráda, že takových dotazů dostáváme minimum. Jsme moc pyšné, že máme mezi zákaznicemi holky krev a mlíko, tzv. KáEmka, které by si nezadaly se spoustou aktivních sportovkyň. Máme rády holky, co umí svá kila nosit, radovat se a chtějí být vidět, protože se mají rády. A Pura Vida je hlavně o tom: umět žít, cestovat, hýbat se, užívat si barvy. Toto poselství je pro naše zákaznice, troufám si říct, to kritérium.

 

puravida-01
                                                                                                                       
Petruccya při práci | foto: Evka Neuman



Proč jste se rozhodla založit firmu Pura Vida? Co vás k tomu vedlo?

Tipla bych si, že to byl můj osud. Náhoda. A hlavně na začátku jedna velká sranda. Před pěti lety jsem značku založila s bývalou kolegyní z reklamky Petrou Němečkovou. Značka vznikla jako jeden z těch holčičích projektů, o kterých se běžně s kámoškama bavíme u prosecca na zahrádce naší oblíbené kavárny. Obě jsme za sebou měly roky v reklamce a byly jsme zvyklé hodně pracovat a nebát se výzev. Firmu jsme zakládaly s mentálním nastavením: Nic není nemožné. Ani jedna jsme neměly zkušenosti z módním businessem, ale obě sportovní módu milujeme. Na začátku to byla jen vize, chuť a energie.

 

Jaké byly začátky Pura Vidy? Jak se pak vaše představy míjely s realitou?

My dvě jsme na začátku byly super nadšené, myslím, že z našich zaměstnání v reklamce i hodně ostřílené, ale když se na to díváme dnes, tak hodně naivní. Ale ta naivita nám pomohla začít punkově a intuitivně. Na začátku to opravdu byla sranda. Pamatuji si, když jsme objednaly prvních 100 ks legín a trnuly, jestli si najdou kupce. Pak jsme zkusily první tričko, pak eshop. Půlka skladu byla u mě doma a druhá u kolegyně Petry. Když přišla objednávka, která se musela kombinovat z mého a jejího skladu, měly jsme sraz na parkovišti, kde jsme vše v autě zkompletovaly a pak hurá na poštu. Bylo to geniální. Na ten příběh moc ráda vzpomínám. Taky na to, jak nám všichni neuvěřitelně fandili. Ta energie z fanoušků je prostě nádherná. A postupem času přišly klíčové momenty, jako první obchod, první zaměstnanec, výroba. Ale pokud bych měla srovnat představu a realitu, tak se shodují asi v 6 procentech.

 

  puravida-03
                                                                                              Nezměnitelný rukopis Petruccye a její značky Pura Vida | foto: Eva Neuman

 

 

Ovlivnila vás koronavirová pandemie?

Nás nejvíce ovlivňují příběhy našich zákaznic. Je nám smutno z toho, co se děje, i když se snažíme zachovávat náš optimismus, tíha na nás taky dopadá. Což mě vede v mých úvahách k tomu, že bych se chtěla trochu vrátit k mé arteterapeutické praxi, na kterou díky Pura Vidě nezbýval čas. Protože věřím v sílu barev, kreslení, tvoření.

 

puravida-04
                                                                                                                                  Petruccya | foto: Evka Neuman

 

6. Poraďte, jak zůstat optimističtí i v těchto (chladných, pandemických) dnech. Může nám pomoci i zdánlivě obyčejná věc, jako je oblečení?

I jeden úsměv denně nám může pomoci. A ten je nejlepším doplňkem jakéhokoliv oblečení.