Brněnská módní značka slaví deset let od svého vzniku a přichází s novou unisex kolekcí.
foto: Tomáš Gál
Česká streetwearová módní značka Wolfgang, za kterou stojí dvojice Viktorie Kaštánková a Zuzana Milandu, letos na podzim oslavila 10 let existence a rozhodně nekončí.
Svůj sortiment aktuálně rozšiřuje o nové unisex kousky – a nejen pro tuto aktuální sezonu. Wolfgang je značka, která také myslí na to, jak módní průmysl zasahuje do životního prostředí a snaží se, aby její environmentální stopa byla co nejšetrnější. Jak konkrétně?
„Novinky přidáváme postupně, neděláme trendy věci, s rozvahou vytváříme jednoduché oblečení, které na sebe postupně navazuje, a to i napříč léty. Ten známý formát, kdy se 4x do roka přijde s novou kolekcí, je podle nás opakem toho nejdůležitějšího trendu současnosti, kterého bychom se měli držet všichni – udržitelnosti. Tu my shledáváme v tom, že neprodukujeme zbytečný balast, ale kvalitní a nadčasové věci, které nás budou bavit ne sezóny, ale léta," odpovídá Viktorie Kaštánková.
foto: Tomáš Gál
Vlci a vlčice
A přesně takové jsou i kousky z nově vznikající unisex kolekce. Jako vždy – jednoduché linie, nadčasové padnoucí střihy ( „krása by měla následovat funkci, ne naopak," podotýká Viki), ušité z příjemných, především vlněných, materiálů pro každodenní nošení. Tak, jak to příznivci značky dobře znají a mají rádi. Wolfgang se věnuje i outdoorovému oblečení z nanomateriálů a velkou část sortimentu nyní tvoří také prémiová řada Classy. V plánu jsou novinky z certifikované biobavlny.
„Vzhledem k použitým materiálům šla část naší produkce cenově nahoru. Jsou to ale kousky, které by si člověk neměl pořizovat impulzivně. Takové ty unáhlené radosti za pár stovek často bývají nesmysl, jehož jepičí život končí po dvou nošeních. Chceme, abyste o nákupu dané věci chvíli přemýšleli, našli její místo v kombinacích s vašimi stávajícími oblíbenci. Chceme, abyste ten kousek měli rádi opravdu dlouho. Když si pak spočítáte, že jste věc, která stála 4 000 korun, na sobě měli stokrát, zjistíte, že to vychází lépe, něž když si koupíte hadřík za 400, který obléknete dvakrát a přestane vás bavit. Tohle je mikro-pohled, týkající se našeho osobního hospodaření. A pak je tu ten makro, kdy se pořizováním spousty zbytečných věcí podílíme na enviromentální katastrofě, kterou nikdo z nás nechce, ale už méně z nás za ni přebírá zodpovědnost,“ vrací se Viktorie Kaštánková ke klíčovému sdělení nejen značky Wolfgang.
foto: Tomáš Gál
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
O značce Wolfgang
Vznikla v roce 2012 z potřeby tehdy čtyřiadvacetiletých Viktorie Kaštánkové a Zuzany Milandu vytvořit místo, kde by se dalo koupit oblečení, které tehdy v obchodech marně hledaly – jednoduché, pohodlné, nestárnoucí, originální, kvalitní a dostupné všem věkovým kategoriím. Manifestem značky je od začátku nejen non-trendy přístup, ale také jasná preference lokální produkce, místních zdrojů a lidí. Po deseti letech na trhu má Wolfgang v domovském Brně kamennou prodejnu, e-shop a také výraznou komunitu – „vlčí smečku“.