Aukce letos vynesla 2 116 000 Kč na záchranu dětských životů
Foto: Zbyněk Riedl (zbynekriedl.cz)
Na konci listopadu 2017 se v prostorách Českého muzea hudby konala jedna z nejvýznamnějších charitativních akcí českého UNICEF, benefiční aukce panenek předních umělců, návrhářů a známých osobností. Patronkou byla opět oděvní návrhářka Liběna Rochová a právě její panenka se stala letos tou nejdražší – byla vydražena za 90 000 Kč. Následovaly panenky návrháře Petra Kaloudy (75 000 Kč), režiséra Václava Marhoula, výtvarníka Františka Skály (70 000 Kč) a Nadace Preciosa (70 000 Kč).
Foto: Zbyněk Riedl ( zbynekriedl.cz)
O největší překvapení večera se postaral majitel Zátiší Catering Group, podnikatel a filantrop Sanjiv Suri, když celý výtěžek aukce zdvojnásobil. „Dělit se o peníze přináší podstatně větší štěstí, než je shromažďovat a utrácet. Měl jsem možnost vidět programy UNICEF ve Rwandě a tak vím, že je pomocné ruky potřeba,“ uvedl ke své podpoře Sanjiv Suri. Z částky 1 058 000 Kč se tak rázem stalo 2 116 000 Kč. Pavla Gomba, výkonná ředitelky UNICEF ČR, výsledek shrnula těmito slovy: „Řeknu vám jen jedno číslo: 3 526 dětí, kterým jsme dnes večer dali šanci na zdraví a na lepší život. Děkujeme!"
Vyvolávací cena každé z panenek byla již tradičně stanovena na 3 000 Kč, což odpovídá částce za základní očkování proti šesti smrtelným nemocem pro pět dětí. Nádherná panenka se jménem Abiba, kterou ušila naše čtenářka Ingrid Orišeková, přispěla částkou 30.000 Kč. Jsme z tohoto úspěchu nadšeni a Ingrid z celého srdce děkujeme za podporu. Stejně tak patří náš velký dík všem čtenářkám, které se na projektu podílely. Všechny papenky si od nás převzal UNICEF a věříme, že již našly nebo co nejdříve naJdou svůj domov, udělají radost novým majitelům a zároveň splní své poslání.
Foto: Stanislav Hemrle, www.studio100.cz
Katalog letošních aukčních panenek si můžete prolistovat zde.
Benefiční aukce panenek již neodmyslitelně patří k projektu Adoptuj a panenku a zachráníš dítě, k němuž se český UNICEF připojil v roce 2002 – poprvé byl tento projekt představen už v roce 1988 italským UNICEF pod názvem Pigotta Project. Smyslem projektu je získat finanční prostředky pro celosvětové očkovací kampaně UNICEF, a to prostřednictvím panenky – symbolu, který znají všechny děti na světě. Panenky, které vyrábějí dobrovolníci z celé ČR, UNICEF nabízí k prodeji – symbolické adopci – na e-shopu a při charitativních akcích. Lidé, kteří panenku „adoptují“, poté zašlou jejímu tvůrci pohlednici, dopis či e-mail se zprávou, že panenka nalezla svůj domov a že společně zachránili prostřednictvím očkování jeden dětský život.